مشعلهای جت  بازیافت کننده با دهانه سرامیکی و شعله مستقیم

 Recuperated High Velocity Burner in ceramic design for directing heating

قابلیتها :

این مشعلها از ظرفیت حرارتی 15 کیلووات الی 160 کیلو وات تولید میشوند .

  دمای قابل حصول :  1300درجه سانتیگراد

  در این مشعلها بخش زیادی از حرارت خروجی از کوره توسط رکیوپریتیو بازیافت میگردد.

  جنس رکیوپریتیو - محفظه احتراق - مسیر هدایت هوا - دهانه تشکیل شعله از جنس سرامیکی ( SISIC )  میباشد.

  قابلیت اتصال هوای خنک کننده بصورت مجزا

  ساختاری ساده و جمع و جور و متشکل از اجزاء مجزای از هم

  اتصالات مرتبط با مسیر خروج محصولات احتراق - هوا و گاز مصرفی بگونه ای طراحی شده اند که امکان استقرار آنها در زوایای 90 درجه بایکدیگر وجود داشته باشد .

  بکارگیری بروز ترین کنترلر های پایش عملکرد مشعل

  قابلیت پایش شعله از طریق میله مشترک جرقه زن و یون یا از طریق سنسور UV Cell

 

مزایای مشعل مذکور برای بهره بردار :

  روشن شدن راحت مشعل

  دارای تکنولوژی بالا بدلیل قابلیت اطمینان بالا در کارکرد- بهره برداری موثرتر از انرژی – کاهش انتشار آلاینده ها مضر و کاهش آلودگی صوتی

  تنوع بالا در تغییر انواع اتصالات محصولات احتراق – هوا و گاز

  نگهداری و تعمیرات آسان بدلیل ساختار و قطعات ساده سازی شده

  نسبت وزن دستگاه و ظرفیت حرارتی تولیدی

  مقاومت بالا در مقابل مواد خورنده و کاهش حجم عایقکاری

  جذب 100% محصولات احتراق در محفظه احتراق بدلیل حرارت مستقیم

 

شرح عملکرد مشعل جت بازیافت کننده حرارت با دهانه سرامیکی و شعله مستقیم :

اجزاء اصلی این مشعل مطابق با شکل روبرو عبارتند از : 1- لوله گاز متصل به شعله پخش کن 2 - بازیافت کننده حرارت سرامیکی 3 - لوله مشعل سرامیکی 4 - الکترود جرقه – میله یون 5 - قطعه هدایت محصولات احتراق 6 - نگاهدارنده بازیافت کننده حرارت 7 - قطعه دهانه ورود هوای احتراق8 - صفحه هدایت کننده هوا 9 - محل استقرار سنسور یو وی سل 10 - قطعه ورود گاز به مشعل 11 - نگاهدارنده لوله شعله 12 - لوله هدایت کننده محصولات احتراق  13 - اجکتور

 مشعل فوق شامل سه قسمت عمده میباشد:بازیافت کننده حرارت مشابه با لوله آتش، لوله گاز و الکترود جرقه نصب شده درداخل آن
 هوای احتراق ( Combustion air ): پس از ورود به مشعل و عبور از مجاورت بازیافت کننده حرارت، با جذب گرما از محصولات احتراق ) گازهای خروجی ازکوره ( پیشگرم میشود. بخش عمده هوای مورد نیاز احتراق ) هوای اولیه ( پس از گذر از قسمت بازیافت کننده حرارت و عبور از میانسوراخهای تعبیه شده وارد لوله اصلی مشعل میگردد و پس از عبور از شعله پخش کن وارد محفظه احتراق میشود. بخش کوچکتر هوای مورد نیاز احتراق ) هوای ثانویه ( نیز پس از خروج از دهانه حلقوی بازیافت کننده حرارت با گازهای موجود در شعله ترکیب شده و محفظه احتراق را ترک مینماید. صفحه هدایت کننده هوا (8) نیز حجم هوای احتراق را در محل ورود به مشعل مدیریت مینماید. هوای مورد نیاز احتراق میتواند تماما از مسیر بازیافت کننده حرارت عبور نماید و یا اینکه بخشی از آن از لوله داخلی مشعل عبور نماید . با این قابلیت متوانیم تا از افزایش دمای اجزای داخلی مشعل در جاهایی که دماهای بالایی داریم، استفاده نمائیم.

مسیر گاز ( Fuel gas ) : سوخت گاز پس از ورود به مشعل و عبور از لوله سوخت به سمت شعله پخش کن هدایت میگردد. بخش اعظم سوخت پس از خروج از سوراخهای تعبیه شده با هوای مخشوش شده توسط شعله پخش کن مخلوط شده و بخش کوچکی از سوخت نیز پس از عبور از روزنه ای ریز در مجاورت شعله پخش کن به محل ایجاد جرقه هدایت میگردد. در واقع عملکرد صحیح این بخش باعث میشود تا همواره مشعل به راحتی و در شرایط سرد روشن شود .

محصولات احتراق ( Waste gas ) : گازهای حاصل از احتراق پس از ترک لوله شعله با سرعت بالا با هوای ثانویه ترکیب شده و بدین ترتیب احتراق کامل حاصل خواهد گردید. مجزا و مدرج بودن خطوط گاز و هوا در این مشعل منجر گردیده تا با ایجاد وقفه زمانی بیشتر، شاهد پروسه احتراق با کیفیت بهتری بوده و در نتیجه شاهد شعله ای با دمای پائین تر و انتشار NOX کمتری باشیم. محصولات احتراق پس از عبور از مسیر لوله هدایت گازهای خروجی و عبور از مجاورت دیواره بازیافت کننده حرارت، از مشعل خارج میشوند. محصولات احتراق بخشی از گرمای خود را از طریق بازیافت کننده حرارت به هوای احتراق منتقل نموده و آن را پیشگرم مینمایند. فرآیند فوق الذکر ) پیش گرم کردن هوا ( مصرف سوخت کمتر شما را تضمین خواهد کرد .

هوای اجکتور ( Ejector Air ) : مطابق شکل، در محل خروج محصولات داغ احتراق از مشعل، اجکتور متصل میگردد. هوای اجکتور از طریق لوله و نازل مربوطه وارد دهانه اگزاست مشعل خواهد شد. پشت نازل اجکتور هوا ، فشاری کمتر از فشار اتمسفر را شاهد هستیم و این موضوع منجر خواهد گردید تا بتوانیم حجم محصولات احتراق خروجی از دودکش مشعل را کنترل نماییم.

هوای پاکسازی ( Purge air ) : هوای پاکسازی پس از عبور از نازل مربوطه ( که براساس محاسبات احتراق و جهت حصول احتراق ایده آل برای هر مشعل متغیر میباشد) بداخل لوله گاز تخلیه میگردد. بدین ترتیب و پس از ورود هوای پاکسازی بداخل لوله گاز پس از خاموش شدن مشعل، گازهای داخلی لوله تخلیه شده و از ادامه احتراقهای ناخواسته پس از خاموش شدن مشعل جلوگیری میشود.

هوای خنک کننده ( Cooling air ) :همچنین مشعلهای بازیافت کننده حرارت NOXMAT به اتصال هوای خنک کننده مجزا نیز مجهز میباشند. هوای خنک کننده پس از عبور از دریچه مربوطه، و گذشت از لوله مشعل وارد محفظه احتراق میگردد. از طرفی، اجکتور (13) از طریق ارتباط مکانیکی و با الکتریکی مقدار باز یا بسته بودن دهانه خروجی خود را جهت نظارت بر حجم محصولات احتراق داغ خروجی از کوره، کنترل مینماید. لازم بذکر است درصورت اتخاذ تمهیدات لازم میتوان با بستن دریچه اجکتور و شارژ هوای اجکتور از آن بعنوان هوای کولینگ جهت خنک نمودن محفظه احتراق استفاده نمود .

پایش شعله ( Flame monitoring )  : در این مشعلها توسط هر دو روش سنسورهای Cell-UV و یا میله یون قابل انجام است. زمانیکه از میله یون جهت پایش شعله استفاده میشود، این میله ابتدا بعنوان میله جرقه زن عمل نموده و سپس بعنوان میله یون وظیفه پایش شعله را بر عهده خواهد داشت .

 

مشخصات فنی مشعل K-RGHB :

سایز مشعل   G-15 15 25 40 80 160
 ظرفیت نامی مشعل  کیلووات  15 15 25 40 80 160
 حداقل ظرفیت حرارتی  کیلووات  9  9  13  25 40 80
 فشار گاز مورد نیاز  کیلوپاسکال  5  5  5  5  5 5
 فشار هوای مورد نیاز  کیلوپاسکال  6  6 10  10  12 12
 وزن مشعل  کیلوگرم  14 16 21 28 33 61
 حداکثر دمای مجاز  درجه سانتیگراد  1300  1300  1300  1300  1300 1300
 سایز اتصال گاز  DN  15  15  15  15  15 20
 سایز اتصال هوای احتراق  DN  20  20  25  40  40 50
 سایز اتصال هوای خنک کننده  DN  25  25  25  40  50 50
گازهای مورد استفاده گاز طبیعی - گاز مایع و سایر گازهای احتمالی بنا به درخواست مشتری

 

ابعاد و اندازه های مشعل K-RGHB :

 

 

دریافت اطلاعات فنی :

  کاتالوگ فنی مشعل ( فارسی )

  دیتاشیت فنی

  توضیحات ( فارسی )

  اطلاعات فنی

  مشخصات ابعادی

 

  --------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مشعلهای بازیافت کننده حرارت سرعت بالا با طرح سرامیکی و قابلیت کارکرد با شعله غیرمستقیم

  Recuperated High Velocity Burner in ceramic design for (In)direct heating

  در سیستمهای شعله غیرمستقیم از قطعه ای بنام لوله تشعشعی استفاده میگردد.

دمای قابل حصول :  1300 درجه سانتیگراد

مدل و ظرفیت تولید :   NOXMAT K-RHGB 15 - 160 kW

 

دریافت اطلاعات فنی :

کاتالوگ فنی مشعل

دیتاشیت فنی

توضیحات

اطلاعات فنی

مشخصات ابعادی

 --------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مشعلهای تک مرحله ای بازیافت کننده حرارت سرعت بالا با طرح سرامیکی و قابلیت کارکرد با شعله غیرمستقیم

 Single stage recuperator gas burner for (in) direct heating

 

 

دریافت اطلاعات فنی :

کاتالوگ فنی مشعل شعله غیرمستقیم

کاتالوگ فنی مشعل شعله مستقیم

 

گروه تلگرام مشعل - گروه تلگرام بویلر - گروه تلگرام کوره - گروه تلگرام مهندسی مکانیک

شرکت ایران ترنسفو

سیمان نهاوند

بیمارستان شفا

شرکت سینر

شرکت رانی