پرسش و پاسخ

۳۳ نظر در “ پرسش و پاسخ”

  1. توسط مهدی گفته است :پاسخ

    سلام یه سوالی داشتم و اونم اینکه شعله مشعل دیگ بخار ما به انتهای بویلر خیلی برخورد داره حتی وقتی دریچه عقب بازدید شعله را میزنم کنار از دریچه شعله تا ۱۰ سانت به بیرون میزنه چطور میشه گاز را کم کرد که شعله تا انتها نرسه از رگلاتور گاز تا جایی که راه داشت کم کردم از شیر پروانه ای ورودی گاز به مشعل هم کم کردم اما بازم یکم زیاد هست میشه راهنمایی کنید

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      سلام و عرض ادب
      لطفا توجه داشته باشید :

      ⛔️برخورد شعله با دیواره بویلر ممنوع است چه برسد به خروج ۱۰ سانتیمتری شعله از بویلر به بیرون

      جهت کاهش طول شعله چند راه وجود دارد :

      ۱- کاهش مقدار فشار گاز از طریق رگولاتور خط گاز
      ۲- کاهش دبی گاز از طریق تنظیم شیر برقی های گاز
      ۳- افزایش دبی هوا از طریق دمپر موتور

      ‼️ توجه توجه :
      پیشنهاد میگردد درخصوص موارد مشابه حتما به متخصصین مجرب مراجعه نموده و از سعی و خطا جدا خود داری فرمایید .

      🌺باتشکر مدیریت

  2. توسط محمد صفوی گفته است :پاسخ

    با سلام جایه آلن خور شیر برقی گاز اگه هرز بشود دیگر درست نمیشو یا راهی برای تعمیر وجود دارد؟

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      سلام و عرض ادب
      احتراما درصورت هرز شدن آلن خور شیربرقی گاز، حتما ان را تعویض بفرمایید . ممکن است پیشنهادهای مختلفی از افراد مختلف دریافت کنید ولی توجه داشته باشید درصورت نشتی گاز‼️ و خدای ناکرده انفجار💥، به مراتب هزینه های مالی و جانی خیلی بیشتری را میبایست پرداخت نمایید .
      🌺باتشکر مدیریت

  3. توسط حسین ظهیری گفته است :پاسخ

    سلام ، یه بویلر ۵ تن هست شبها هنگام استارت آلارم میزنه و بعد ازچند بار استارت مجدد راه اندازی میشه فقط شبها این مشکل هست رله هانیول روی رنگ زرد توقف میکنه چشمی و ترانس جرقه و وایرها هم عوض شده. علت از چیست؟

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      سلام و عرض ادب
      عدم استارت مشعل و بروز خطا در مرحله زرد روی رله شما بیانگر عدم تشکیل شعله در مدت زمان ایمنی تعریف شده است و منشاء آن ممکن است یکی از علل ذیل باشد :
      ۱- دبی یا فشار کم گاز ( میتوانید با تنظیم دبی شیر و تغییر فشار رگولاتور موضوع را چک کنید )
      ۲- باز بودن بیش از حد دمپر هوا ( وضعیت دمپر هوا در زمان استارت را کمی بسته تر کرده و چک بفرمایید )
      ۳- عدم تشکیل جرقه و یا تشکیل جرقه در محل نامناسب ( در زمان استارت چک شود )
      و ….

      ✅ نکته : لطفا توجه داشته باشید معمولا در شیربرقی های SKP پس از سالها کارکرد و مستهلک شدن شیر ، بروز چنین خطایی طبیعی است .

      ☎️ درصورت نیاز به مشاوره میتوانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید :

      ۰۲۱۴۴۲۵۹۲۷۸-۴۴۲۵۹۲۸۵-۴۴۲۵۹۳۵۴
      ۰۹۱۲۲۰۹۲۶۸۴

      🌺باتشکر مدیریت

  4. توسط محمد امین درویشی گفته است :پاسخ

    سلام،مشعلهای گازی ۳ تا ۵ را میشود دوگانه سوزش کرد؟

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      باسلام و عرض ادب
      احتراما تغییر سوخت و یا اضافه نمودن سوخت جدید به هر مشعلی تنها پس از دریافت تائیدیه از تولید کننده آن مشعل و تحت نظارت تیمهای فنی مورد تائید آن تولید کننده محترم امکان پذیر است . در غیر اینصورت کلیه عواقب و تبعات آن بر عهده بهره بردار خواهد بود . در بسیاری از موارد متاسفانه بدلیل انجام فعالیتهای غیر استاندارد شاهد انفجار ها و حوادث متعدد میباشیم . 🌺با تشکر خلخالی مدیریت

  5. توسط اسفندیار گفته است :پاسخ

    باسلام قطر نازل مشعل برای دیگ گلخانه ۲۵۰۰متری وفشار هوای اتمایز آن چقدرباشد؟دمای خروجی ۸۰درجه هست.

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      سلام و عرض ادب

      شما برای گرمایش گلخانه خود میبایست :

      🔸 اول باید مقدار گرمای مورد نیاز خود را توسط مهندسین مشاور معتبر محاسبه و مشخص فرمائید .

      🔸سپس بر اساس حرارت مورد نیاز و سیستم گرمایش، مطابق با پلاک تولید کنندگان محترم مشعل یکی از آنها را مطابق با ظرفیت مورد نیاز خود انتخاب بفرمائید .

      ⛔️با توجه به قیمت فعلی گاز و احتمال افزایش قیمت به هیچ عنوان روشهای سنتی و بکارگیری مشعلهای غیر استاندارد توصیه نمیگردد .

      🌺باتشکر خلخالی

  6. توسط محسن گفته است :پاسخ

    سلام بر مهندسین گرامی منظور از IRD بر روی فتوسل چی هست؟

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      سلام و عرض ادب

      حروف IRD بیانگر سنسور پایش شعله فتوسل میباشد .
      ✅سنسور حساس به طیف ماذون قرمز و شعله گازوئیل

      🌺باتشکر خلخالی

  7. توسط حمیدرضا یاوری گفته است :پاسخ

    سلام اساتید محترم یه مشکل در مورد مشعل دارم روی شعله بلند ال اف ال ارور میده ولی شعله کوتاه مشکل نداره موتور دمپر زیمنس SQM 50 .ممنون

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      سلام و عرض ادب
      احتراما بروز مشکل در شعله ۲ میتواند دلایل مختلفی داشته باشد که عبارتند از :

      ✅ تنظیم نبودن مقدار هوا و گاز ( باز بودن بیش از اندازه دمپر هوا – کم بودن فشار گاز – تنظیم نبودن دبی گاز و … )

      ✅ تنظیم نبودن میکروسوییچها موتور دمپر
      ✅ و ….

      🌺باتشکر خلخالی

  8. توسط فرزاد فافا گفته است :پاسخ

    سلام درمورد روش تست چشم الکترونیک uvمشعل دوگانه توضیخ بفرمایید.ممنون

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      باسلام و عرض ادب
      احتراما تجهیزات پایش کننده شعله که از آنها در انواع متنوع و تحت عناوین مختلفی همچون UV cell – UVzed – فتوسل – میله یون یاد میشود ، جزء اساسی سیستم احتراق بوده و خرابی آن میتواند پیامدهای جبران ناپذیری را در پی داشته باشد . پیشنهاد میشود مقالات کامل و بسیار ارزنده در این خصوص را در قسمت مقالات وبسایت مطالعه فرمائید.
      🌺باتشکر خلخالی مدیریت 🌺

      ✅مقاله پایش شعله ۱

      ✅مقاله پایش شعله ۲

  9. توسط طاهر گفته است :پاسخ

    سلام به همه اساتید
    سوالی داشتم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    یک مشعل پارس مشعل که روی دیگ چدنی نصب شده است،به گفته چند کارشناس،مشعل نسبت به دیگ بزرگ در نظر گرفته شده است.
    در حالت شعله بلند انتهای شعله به پره آخر آسیب میرساند.
    آیا راهکاری وجود دارد که بدون کم کردن طول شعله بتوان آنرا کنترل نمود؟
    به نظرم اگر طول شعله کوتاه شود ،دیگ جوابگوی چیلر جذبی موجود نخواهد بود.
    با تشکر

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      با سلام و عرض ادب
      احتراما جهت بررسی دقیقتر پیشنهاد میکنم تصاویر پلاک دیگ و مشعل را ارسال بفرمائید .

  10. توسط سعید گفته است :پاسخ

    سلام مهندس،درصد تغییرات نسبت ترکیب هوا وسوخت توی فصل سرد و گرم چقدره؟ نیازه اصولا به تغییر؟

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      بدلیل سرد و گرم هوا شدن طی فصول سال، دانسیته هوا نیز تغییر مینماید . این در حالیستکه دور فن ثابت میباشد. لذا دبی هوا تغیر خواهد نمود . لذا تنظیمات فصلی مشعلها یک ضرورت است .🌺باتشکر خلخالی

  11. توسط سجاد اسدپور گفته است :پاسخ

    سلام ، لطفا طریق تنظیم کردن مشعل گازی که سوخت را خام نسوزاند را میفرمایید؟

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      سلام و عرض ادب
      احتراما سئوال مطرح شد خیلی کلی است و شاید با توجه به شرایط کاری مختلف نیاز به ساعتها بحث و پاسخ داشته باشد . علی ایحال بصورت کلی توجه داشته باشید که بازاء هر متر مکعب گاز طبیعی حدود ۱۰ متر مکعب ( مطابق با محاسبات بر روی کاغذ ) جهت حصول احتراق کامل هوا نیاز خواهیم داشت . اما در عمل چیزی در حدود ۱۵ درصد هوا بیشتر از هوای اشاره شده جهت حصول احتراق کامل نیاز میباشد . تنظیم نسبت سوخت و هوا عمدتا از طریق تغییر فشار و دبی خط گاز از طریق رگولاتور و شیر برقی ها و… . تغییر دبی هوا از طریق تغییر وضعیت دمپر هوا اتفاق میفتد . 🌺باتشکر خلخالی مدیریت

  12. توسط sattar raziyani گفته است :پاسخ

    باسلام،کسی هست که طرزکار کامل مشعل رو فایل یا ویدئو ازش داشته باشه؟

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      باسلام و عرض ادب
      احتراما جهت دریافت اطلاعات مورد نیاز خود میتوانید به آرشیو تصاویر و فیلمهای گروه مراجعه فرمائید . درحال حاضر فایل آموزشی جامعی درخصوص مشعل و بویلر جهت بازنشر در فضای مجازی وجود ندارد . علی ایحال درصورتیکه بحث یادگیری برای شما جدی است توصیه میگردد در کلاسهای آموزشی مرتبط شرکت فرمائید . 🌺باتشکر خلخالی مدیریت

  13. توسط M.z گفته است :پاسخ

    سلام. مشعل پارس چند وقتی هست که موقع روشن شدن صدای انفجار میده. رنگ و اندازه شعله پس از تشکیل مناسب میباشد . میشه راهمایی بفرمایید لطفا؟

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      باسلام و عرض ادب
      لطفا موارد ذیل را چک بفرمایید :
      ۱ – فشار گاز در ورودی مشعل
      ۲- سلامت عملکرد ترانس و الکترودهای جرقه و اطمینان از تشکیل جرقه در محل صحیح خود
      ۳- سرعت مناسب باز شدن شیر برقی تدریجی گاز
      و … .
      🌺باتشکر-خلخالی

  14. توسط محمد گفته است :پاسخ

    سلام. یه مشعل کاوه دارم با رله زیمنس وقتی که ترم استاد می کنه دیگه روشن نمیشه ،هیچ گونه علامتی از ریست کردن نداره ،ولی دکمه ریستش رو می زنی روشن میشه،کسی می تونه کمکم کنه؟

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      باسلام
      براساس توضیحات ذکر شده ابتدا سلامت رله را چک بفرمایید . ترجیحا با رله دیگری موضوع را تست فرموده و نتیجه را اعلام بفرمایید .
      🌺باتشکر – خلخالی

  15. توسط salman bakhtiary گفته است :پاسخ

    سلام خدمت اساتید گرامی
    یه پارس مشعل داریم ،بعد از روشن شدن و طی کردن مرحله اول و دوم خاموش میشه ، به جای uv در آن از میله یون استفاده شده است. لطفا راهنمایی بفرمایید.

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      باسلام و عرض ادب
      رله lfl عموما جهت پایش شعله در مشعلهای دو سوخته از uvcell و در مشعلهای گاز سوز از میله یون استفاده میکند .اگر سیستم پایش شعله شما میله یون است ، لطفا سلامت مدار پایش شعله و منجمله خود میله یون را بررسی فرمایید . بعضا یک لرزش ساده هنگام عملکرد مشعل میتواند منجر به اتصال میله یون به بدنه مشعل شده و منجر به بروز فالت فوق شود .
      🌺باتشکر – خلخالی مدیریت 🌺

  16. توسط masoud moradi گفته است :پاسخ

    سلام دوستان لطف مي كنيد مراحل مختلف مشعل تا تشكيل شعله و روشن شدن ديگ را يك توضيح مختصر و مفيد بدهيد ممنون ميشم.

    1. توسط مهندس خلخالی گفته است :پاسخ

      باسلام و عرض ادب
      احتراما پروسه استارت در مشعلهای با ظرفیتهای مختلف و نوع کاربری میتواند متفاوت باشد . لیکن چهارچوپ عمده مطابق مراحل ذیل میباشد :
      ۱- فن مشعل روشن میشود .( صحت عملکرد فن توسط پرشر سوییچ هوا چک میگردد )
      ۲- دمپر موتور شروع به باز کردن دمپر هوا میکند .
      ۳- عملیات پیش پاکسازی محفظه احتراق توسط هوا انجام میشود.
      ۴-دمپر موتور شروع به بسته شدن کرده و در وضعیت مینیمم قرار میگیرد .
      ۵- ترانس جرقه فعال شده و جرقه در سر الکترود جرقه تشکیل میگردد .
      ۶- شیر برقی پیلوت باز میشود .
      ۷- پس از رویت شعله توسط uv cell و … و اتمام زمان ایمنی شعله اصلی تشکیل میگردد .
      لازم بذکر کلیه موارد میبایست بصورت ممتدتوسط رله مشعل همواره کنترل گردد .
      🌺باتشکر – خلخالی مدیریت🌺

  17. توسط یزدانی گفته است :پاسخ

    سلام مشعل گازی پس از. چند دقیقه خاموش و چراغ قرمز می شده ریست میکنم روشن میشه باز تکرار می شه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *