عمده خرابی هایی که در مشعل بوجود می آید مربوط به از تنظیم خارج شدن میزان گاز ورودی به مشعل ، به هم ریختگی تنظیمات بادامک های موتور دمپر هوای ورودی مشعل به محفظه احتراق ، عدم تنظیم شعله مشعل، خرابی قطعات مختلف روی مشعل از قبیل : پرشرسوئیچ ها ، فتوسل چشمی مشعل ، مشکلات عمده در تابلوبرق کنترلی و سیم کشی مشعل ، خرابی میله یون و الکترود جرقه زن مشعل و یا خرابی در ترانس جرقه زن مشعل می باشد که بررسی ، عیب یابی و رفع ایراد مشعل و تعمیر مشعل می بایست توسط کارشناسان مجرب انجام شود.
تعمیر مشعل موتورخانه
عوامل مختلف و متعددی میتوانند منجربه خرابی مشعل ها شوند؛ برای مثال مشکلاتی همچون گرفتگی نازل، خرابی پمپ گازوئیل، خرابی شیر برقی ها، گرفتگی فیلتر هوا، مشکلات احتمالی فن، مشکلات الکتریکی و … . به همین دلیل میبایست همواره مشعل ها توسط یک متخصص مجرب به صورت دوره ای بازرسی شده و در صورت رویت هر گونه خرابی، بلافاصله اقدام به تعمیر مشعل گردد. برای مثال تعمیر نکردن یک مشعل خراب میتواند در بلندمدت باعث خرابی شعله پخش کن و نهایتا سوختن دیگ شود که اگر در زمان مناسب رسیدگی و تعمیر مشعل دیگ صورت میگرفت، شاهد خرابی های گسترده تر نبودیم.
اهمیت تعمیر مشعل
اگر کمی بخواهیم تخصصیتر صحبت کنیم، عدم رسیدگی به موقع به آلارم های سیستم نشتیاب خط گاز بر روی یک دیگ بخار و پل کردن اتصالات الکتریکی آن توسط یک تعمیرکارغیر متخصص قطعا منجربه انفجار دیگ و حوادث مالی و جانی خواهد شد. مشعل یا همان burner وظیفه اساسی در قبال کارکرد دیگ (بویلر) را به عهده دارد. به همین دلیل توجه به سلامت کامل آن یکی از ضروریات است. اگر میخواهید که مشعل، کارکرد درست خود را داشته باشد و هیچ سوخت ناقصی مانع از به هم خوردن آرامش افراد داخل ساختمان نشود پس سرویس مشعل و تنظیم مشعل دوگانه سوز باید سالیانه مورد توجه قرار گیرد.
![تعمیر مشعل](https://burner.ir/wp-content/uploads/2025/02/تعمیر-مشعل.png)
خرابی رایج مشعل دیگ
- خرابی فن مشعل: از بالانس خارج شدن فن – خرابی بلبرینگ های فن – دفرمگی فن.
- خرابی شیر برقی مشعل: خرابی بوبین شیر برقی مشعل – خرابی بورد شیر برقی مشعل.
- خرابی کنترلر مشعل: خرابی تجهیزات و قطعات الکترونیکی.
- خرابی جرقه زن مشعل: خرابی ترانس جرقه – شکستگی سرامیک – سوختگی الکترود.
- خرابی پمپ گازوئیل مشعل: مستهلک شدن پمپ گازوئیل مشعل – خشک کارکردن پمپ گازوئیل مشعل.
- خرابی پرشرسوئیچ هوای مشعل.
- خرابی پرشرسوئیچ گاز مشعل.
- خرابی موتور دمپر مشعل.
- خرابی فتوسل مشعل.
- خرابی تیغه دمپر هوای مشعل.
خدمات تعمیر مشعل
بعد از اینکه شما با کارشناسان شرکت مهندسی اعتلای صنعت پارس تماس گرفتید، اطلاعات فنی مشعل شما در سیستم CRM شرکت ثبت شده و بر اساس شرح حال ذکر شده توسط شما پیش فاکتور اولیه جهت بازدید و تعمیر صادر خواهد شد. سپس با حضور کارشناسان شرکت اعتلای صنعت پارس در محل پروژه شما بررسی های دقیق تر انجام خواهد شد. بدیهی است در صورت امکان رفع شدن مشکل در همان بازدید اول اقدام خواهد شد. در صورتیکه نیاز به تعمیر قطعات باشد، قطعات به کارگاه منتقل شده و پس از تعمیر مجددا بر روی مشعل نصب شده و تعمیر مشعل انجام خواهد شد.
مراحل تعمیر مشعل
- عیبیابی مشعل
- تعمیر مشعل
- تنظیم مشعل توسط آنالایزر
- نصب و راه اندازی مشعل
- تغییر سوخت مشعل
- تعمیر مشعل بویلر
- رفع مشکل مشعل توربوجت
![بررسی و عیب یابی دیگ بخار](https://burner.ir/wp-content/uploads/2025/02/بررسی-و-عیب-یابی-مشعل.png)
بررسی و عیب یابی مشعل
عیب یابی صحیح و اصولی و به دنبال آن، تعمیر مشعل باعث خواهد شد تا نصف مسیر رسیدن به هدف که رفع نواقص است، به درستی طی شود. البته اگر در این راه جانب احتیاط را رعایت کرده و با مجموعههای خدماتی معتبر ارتباط برقرار کنید. مجموعه خدماتی و مهندسی اعتلای صنعت پارس با در اختیار گرفتن تکنسینهای مجرب در این زمینه، توانسته بهترین خدمات را در این باره به مشتریان گرامی ارائه دهد. این نکته را میتوان از رضایت اکثر مشتریان این مجموعه دریافت کرد.
لیست بررسی و عیبیابی مشعل موتورخانه
عيب | علت | چگونگي رفع عيب |
فشار گاز مشعل کافي نيست | فشار شبکه گاز شهر کم است. کليد فشار گاز از تنظيم خارج و يا معيوب شده است. فيلترکثيف شده است. | با شرکت گاز تماس بگيريد. تنظيم يا تعويض کنيد. آن را تميز و يا درصورت نياز تعويض کنيد. |
موتور مشعل کار نميکند. | برق وارد مشعل نميشود. الکتروموتور سوخته است. کليد برق و يا سيم کشي برق مشعل دچار مشکل شده است. رله خراب است. ترموستات و يا پرشر سوئيچ درست کار نميکند. فن نميچرخد.خازن موتور سوخته است. ( موتورهاي تک فاز ) کنتاکتور يا بي متال دچار اشکال شده است ( موتورهاي سه فاز ) | برق ورودي مشعل و يا فيوز اصلي را چک کنيد. تعويض کنيد.بررسي و اصلاح کنيد. تعويض کنيد. بررسي و درصورت نياز اصلاح و يا تعويض نمائيد. بررسي نموده و گير آن را مرتفع نمائيد. تعويض کنيد. سه فاز ورودي را چک نموده و علت کشيدن جريان بالا را مرتفع نمائيد. |
موتور مشعل کار ميکند اما جرقه نميزند. | پرشر سوئيچ هواي مشعل خراب شده است. سيم کشي و يا لوله مکش هواي پرشر ايراد دارد. رله مشعل خراب است. ترانسفورمر جرقه خراب است. موتور دمپر خراب است و يا صفحه دمپر گير کرده است. کابلهاي جرقه صدمه ديده اند و يا الکترودهاي جرقه اتصال کوتاه کرده يا خرابند. | تعويض کنيد. بررسي و اصلاح کنيد. تعويض کنيد. تعويض کنيد. موتور دمپر را تعويض و يا رفع عيب نمائيد و گير صفحه دمپر را مرتفع کنيد. اتصال کوتاه را مرتفع و يا الکترودها را تعويض کنيد. |
مشعل روشن ميشود ولي چند ثانيه پس از تشکيل شعله خاموش ميشود. | شعله تنظيم نيست. فاصله بين الکترودها زياد است. افت ولتاژ برق در شبکه رخ داده است. افت فشار گاز در شبکه رخ داده است . | جريان گاز و هوا را تنظيم کنيد. فاصله راتنظيم نمائيد. مشکل را مرتفع نمائيد . با شرکت گاز تماس بگيريد. |
شعله مشعل پس ميزند. | سيستم جرقه زن اشکال دارد. گاز يا هوا بيش از مقدار مورد نياز است. | الکترودها را بررسي نموده و درصورت نياز تعمير و يا تعويض نمائيد. ترانسفومر جرقه را درصورت خرابي تعويض کنيد. اتصال کاب جرقه به الکترودها را بررسي و درصورت شل بودن سفت کنيد و درصورتيکه اتصال به بدنه دارد آن را جدا کنيد. آنرا بررسي و تنظيم کنيد. |
صداي احتراق زياد است. | ديگ يا دودکش کثيف است. مقطع دودکش کوچک است و يا گرفتگي دارد. دمپر دودکش کوچک است و يا گرفتگي دارد. نسبت اختلاط هوا و گاز مناسب نيست. فن کوچک است. | تميز کنيد. دودکش را تعويض و يا گرفتگي را مرتفع کنيد. تنظيم کنيد. تنظيم کنيد. با سايز مناسب تعويض کنيد. |
سرو صداي مشعل زياد است. | دريچه تنظيم هوا لقي دارد. فن در جاي خود محکم نيست. موتور درست نصب نشده است. ياتاقانهاي موتور معيوبند. ترانسفورمر جرقه خراب است. کوپلينگ شکسته و يا خراب است. مشعل در جاي خود محکم نيست. | لقي را برطرف کنيد. محکم کنيد. بررسي و اصلاح کنيد. موتور را تعويض کنيد. تعويض کنيد. تعويض کنيد. آن را محکم کنيد. |
هزینه تعمیر مشعل
در بسیاری از موارد خرابی مشعل به دلیل به هم خوردن تنظیمات سوخت و هوا و یا موارد مشابه میباشد. در صورت حضور یک کارشناس متخصص و تشخیص درست ایراد، میتوان از هزینه های تعمیراتی غیر ضروری و یا تعویض غیرضروری قطعات مشعل جلوگیری کرد. کارشناسان ما پس از حضور در محل پروژه سعی میکنند تا با کمترین هزینه تعمیر مشعل شما را انجام دهند. برای مثال اگر مشکل با تنظیم حل میشود، این کار را انجام داده و اگر نیاز به تعمیر قطعه ای میباشد، آنرا تعمیر نمایند و از تعویض قطعات و افزایش هزینه ها تا حد امکان خودداری نمایند.
تعمیر مشعل توسط افراد متخصص
دستکاری و سر و کار داشتن با وسایل گازسوز چیزی نیست که قابل چشم پوشی باشد. به همین دلیل افراد به جای اینکه خود، عمل تعمیر مشعل گازی را به عهده بگیرند باید از وجود افراد متخصص و خبره در این زمینه بهره مند شوند. به بیان سادهتر؛ تکنسینها و متخصصان فعال در این حوزه، لِم کار را میدانند و بدون ایجاد کوچکترین خطر، در صدد رفع مشکل به وجود آمده هستند.
حوادث مشعل
متاسفانه بارها و بارها اخباری را راجع به حوادث و اتفاقات ناشی از انفجار مشعل ها در صنایع مختلف میشنویم. به اعتقاد ما در صورت نگهداری و تعمیر صحیح مشعل ها این حوادث میتواند به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند. برای مثال اگر اتصالات خط گازوئیل به موقع چک شوند، دیگر هرگز شاهد پارگی شلنگ های گازوئیل و پاشش سوخت به روی مشعل در حال کار نخواهیم بود.حتی بی دقتی در تعویض به موقع فیلتر مشعل میتواند منجربه آسیب دیدگی سیت های شیربرقی و در نتیجه نشتی گاز به داخل محفظه احتراق و آتشسوزی شود که با تعویض به موقع فیلتر ها و سرویس دوره ای مشعل، قابل حل میباشد.
آموزش تعمیر مشعل
شرکت مهندسی اعتلای صنعت پارس علاوه بر ارائه کلیه خدمات مربوط به مشعل و دیگ بخار و آبگرم ، دوره آموزش مشعل صنعتی با هدف آشنايي فراگيران با مبانی و اصول احتراق و انتقال حرارت –آشنايي با اجزاء و قطعات مشعل همچون اجزاء خط گاز – اجزاء خط گازوئیل – رله ها – موتور دمپرها – ردیابهای شعله – مدارات برق و … را نیز برگزار می نماید. بدین منظور پس از پایان دوره آموزش مشعل فراگیران می بایست قادر باشد تا پروسه نصب و راه اندازی و تعمیر و نگهداری مشعلهای تجاری و صنعتی را آغاز نمایند . طی ۲۰ سال گذشته بمراتب ثابت شده است که دوره آموزش مشعل برای کلیه تکنسین ها و کارشناسان برق و مکانیک بسیار مفید واقع شده است و غالبا با رضایت بالاتر از ۹۰ درصد همراه بوده است. لازم بذکر است جهت آشنایی بیشتر با دوره آموزش مشعل های صنعتی میتوانید با مراجعه به صفحه آموزش مشعل مراجعه نمایید.
خدمات تعمیر مشعل شرکت مهندسی اعتلای صنعت پارس
تعمیر مشعل دیگ بخار یکی از جمله خدمات ویژه ای است؛ که شرکت مهندسی اعتلای صنعت پارس به مشتریان خود ارائه می دهد. این مسئله به دلیل وجود مشعل های مختلف با برند های متفاوت، اندکی کار را سخت می کند. تعمیر مشعل پارس، تعمیر مشعل گرم ایران، تعمیر مشعل کاوه، تعمیر مشعل اشتعال اراک ، تعمیر مشعل ایران رادیاتور ، سرویس مشعل هوفمات ، تعمیر مشعل ریلو riello، تنظیم شعله مشعل ساکی saacke ، تعمیر و تنظیم مشعل کوره ای ناکسمت noxmat ، تعمیر مشعل baltur بالتور ، سرویس و تنظیم مشعل weishaupt وایسهاپت و سایر برندها توسط کارشناسان اعتلای صنعت پارس در سریعترین زمان ممکن انجام میپذیرد.
رضایتمندی مشتریان از تعمیر مشعل
لیست مشتریان ما منجمله برجهای مسکونی معتبر، برجهای تجاری برند، صنایع متنوع غذایی، دارویی، خودرویی، سیمان، فولادی، ذوب، نفت و پالایش و پتروشیمی و نیروگاهی و اعلام رضایتمندی مشتریان شما را قانع خواهد نمود که به معتبرترین مرکز تخصصی تعمیر مشعل در کشور تشریف آورده اید.
![خدمات تعمیر مشعل دیگ](https://burner.ir/wp-content/uploads/2025/02/خدمات-تعمیر-مشعل.png)
مشعل دیگ بخار
مشعل دیگ بخار بر روی دیگ نصب می شود و وظیفه تأمین شعله و حرارت مورد نیاز جهت گرم کردن آب داخل دیگ را دارد . مشعل با ترکیب سوخت (گاز، گازوئیل یا مازوت) و هوا، باعث ایجاد احتراق درون محفظه احتراق دیگ می شود و انرژی حرارتی تولید میکند.
عملکرد مشعل موتورخانه
انواع مشعل موتورخانه
- مشعل گازسوز
- مشعل مازوت سوز
- مشعل اتمسفریک
- مشعل فن دار
مشعل گازسوز
در این نوع مشعل از سوخت گاز طبیعی استفاده میشود و به دلیل در دسترس بودن گاز طبیعی، راندمان مناسب و آلودگی کمتر بسیار متداول است.
مشعل گازوئیلی
در این نوع مشعل از سوخت گازوئیل استفاده میشود و عمدتا در محل هایی که سوخت گاز طبیعی موجود نیست، از مشعل گازوئیلی استفاده میشود.
مشعل دوگانهسوز
در این نوع مشعل این قابلیت وجود دارد که بتوان از هر دو سوخت گاز طبیعی و گازوئیل به عنوان سوخت استفاده کرد و هر زمان که یکی از سوخت ها در دسترس نباشد امکان تغییر سوخت وجود دارد.
مشعل مازوت سوز
این مشعل عمدتا در صنایع بزرگ و نیروگاه ها کاربرد دارد و سوخت آن مازوت میباشد. لازم به ذکر است که در این مشعل ها از تجهیزات جانبی متعددی جهت آماده سازی سوخت مازوت استفاده میشود.
![تعمیر انواع مشعل دیگ](https://burner.ir/wp-content/uploads/2025/02/انواع-مشعل-موتورخانه.png)
انواع مشعل موتورخانه بر اساس مکانیزم احتراق
- مشعل اتمسفریک
- مشعل فن دار
مشعل اتمسفریک
در این نوع مشعل هیچگونه فنی وجود نداشته و هوا به صورت طبیعی وارد محفظه احتراق شده و با سوخت ترکیب میگردد، به همین دلیل این مشعل ها ارزان بوده ولی از راندمان پایینی برخوردارند.
مشعل فن دار
در این نوع مشعل از فن جهت تامین هوای احتراق استفاده میشود و این مساله منجربه افزایش راندمان مشعل میشود.
مشعل چیلر قلب تپنده سیستم سرمایشی
مشعل چیلر جزء اساسی و حیاتی در چیلر های جذبی می باشد . این تجهیز وظیفه تولید انرژی برای فعال کردن و پایدار ساختن چرخه سرمایش در چیلر را بر عهده دارد . به عبارت دیگر مشعل چیلر با سوزاندن گاز یا گازوئیل حرارت مورد نیاز چیلر را تولید می نماید و از این حرارت برای تبخیر مبرد و ایجاد اختلاف فشار لازم جهت تولید برودت در ساختمان استفاده می شود . مشعل چیلر در انواع گاز سوز و گازوئیل سوز موجود می باشد و عمدتا عملکردی دومرحه ای و یا پروپورشنال دارد . به این نکته باید توجه داشت که تنظیم شعله مشعل چیلر در راندمان عملکرد چیلر و افزایش طول عمر آن بسیار مهم و موثر می باشد از طرف دیگر بازرسی و تعمیرات دوره ای مشعل چیلر می تواند عملکرد صحیح چیلر های جذبی را تضمین کند.
خرابی مشعل چیلر
رایج ترین خرابی مشعل های چیلر مرتبط با نوسانات شعله (تنظیم نبودن مشعل) ، نوسانات برق و خرابی قطعات برقی مشعل از قبیل : شیربرقی خط گاز مشعل ، موتور دمپر مشعل ، رله کنترلر مشعل چیلر های جذبی می باشد. کارشناسان شرکت مهندسی اعتلای صنعت پارس آمادگی دارند تا با گارانتی 100% مشعل و قطعات مربوط به انواع چیلر های جذبی را تعمیر نموده و با تضمین تحویل بهره بردار نماید.
![خرابی مشعل دیگ](https://burner.ir/wp-content/uploads/2025/02/خرابی-مشعل.png)
جلوگیری از خرابی مشعل
- استفاده از سوخت نامناسب و غیر استاندارد میتواند منجربه خرابی مشعل شود.
- دمای استاندارد کلیه قطعات مشعل ، حدود 60 درجه است. لذا از قرار دادن قطعات در معرض دمای بالاتر جدا خودداری نمایید.
- هرگز مشعل را در فضای باز (در معرض باد و باران – گرد و خاک و تابش نور مستقیم خورشید قرار ندهید.
- هر مشعل می بایست یک دودکش مجزا داشته باشد.
- قبل از انجام هرگونه فعالیت تعمیراتی حتما جریان برق و گاز را قطع کنید.
- قبل از انجام هرگونه فعالیتی حتما از عدم وجود نشتی در مسیر لوله کشی – اتصالات – شیلنگ ها مطمئن شوید.
- مشعل و دیگ و تجهیزات آن می بایست بصورت دوره ای تحت بازرسی قرار گیرد. از رها کردن آنها برای بلند مدت جدا خودداری نمایید.
- هرگز مواد قابل اشتعال را در موتورخانه و در مجاورت مشعل قرار ندهید.
- از دتکتور های حساس به نشتی گاز طبیعی در موتورخانه استفاده کنید.
- در صورت بروز حریق فقط از اطفاء حریق خشک استفاده کنید.
- جهت اطمینان از عملکرد صحیح مشعل حداقل 10 الی 20 سیکل کاری آن را بصورت کامل بررسی نمایید.
سرویس و تعمیر قطعات مشعل
با سرویس به موقع مشعل و تعمیر قطعات معیوب میتوان از افزایش هزینه های تعمیراتی آتی جلوگیری کرد، از طرف دیگر با انجام این امر و تنظیم به موقع آن میتوان به مقدار قابل توجهی از مصارف سوخت کاست. برای مثال؛ با استفاده از تجهیزات روز و بررسی پارامتر های احتراقی یک مشعل میتوان پی برد که چه قطعه ای خراب است تا پس از تعمیر آن قطعه ی معیوب و با حداکثر راندمان مشعل مذکور به چرخه ی تولید بازگردد.
14 دیدگاه
با سلام. دلیل پس زدن شعله یا عقب زدن شعله از داخل کوره دیگ و دود کردن و داغ شدن بدنه درب بویلر و مشعل و بعدش الارم زدن و خاموش شدن مشعل .در بویلر های با مشعل گازسوز چیه لطفا راهنمایی کنید؟
با سلام.
در بویلر های شعله برگشتی یا Reverse Flame با وجود تنظیم بودن شعله مشعل ، بدلیل طراحی نامناسب بویلر ، امکان پس زدن شعله مشعل می باشد.
در این حالت با وجود تنظیم بودن شعله مشعل ولیکن درب دیگ دچار تغییر رنگ می شود.ولی در صورت استاندارد بودن بویلر و مشعل ، اساس کار بر تنظیم نبودن مشعل می باشد.در صورت تنظیم نبودن مشعل آسیب های جبران ناپذیری همچون آسیب دیدگی لوله های آتشخوار بویلر و تعویض لوله و یا آسیب دیدگی درام یا محفظه داخلی بویلر می باشد. بنابراین توصیه ما تنظیم مشعل هر ۶ ماه یکبار توسط متخصصین و تجهیزات مناسب تنظیم نمایید.
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم میخواستم ببینم میله یونیزه مشعل چند مدل داریم و چطور میشه جریان رسیده از یونیزه رو تقویت کرد ؟ ما یه مشعل داریم که یونیزه کامل تو آتش قرار میگیره ولی رله مشعل ، یونیزه رو نمیبینه . رله رو عوض کردم ، سیم رو هم کنترل کردم ، بعضی وقتا شعله مشعل رو میبینه اونم وقتی شعله پیلوت کوچیک و ضعیفه که با اومدن شعله بزرگ مشعل خاموش میشه . ممنون میشم راهنماییم بکنید.
با سلام ، دلیل استفاده از میله یونیزه جهت تشخیص رله مشعل بابت وجود شعله بصورت اتوماتیک می باشد. که رله بتواند در کمترین حالت ممکن که مطابق با استاندارد کمتر از 4 ثانیه می باشد ، تشخیص عدم وجود شعله دهد و شیربرقی گاز مشعل را قطع کند. در صورت عدم انجام صحیح این کار ، گاز به داخل محفظه احتراق جمع شده و خطر انفجار دیگ بشدت بالا می رود.
اینکه کنترلر مشعل شعله را تشخیص نمیدهد و میله یون درست عمل نمی کند ، باید علت آن مشخص شود. بر اساس رله های موجود مقدار جریان یونیزاسیون متغیر می باشد که ممکن است در برخی 20 میکرو آمپر و برخی دیگر 70 میکرو آمپر ذکر شده باشد. ابتدا می بایست فاصله میله یونیزاسیون طبق مشخصات مشعل ساز و جریان استاندارد میله یونیزاسیون مطابق با رله مشعل رعایت شود و میله یون بنحوی تنظیم شود که موارد ذکر شده را پاس نماید. بنابراین خواهشمند است موارد ذکر شده را مطابق داکیومنت سازنده مشعل و مشخصات فنی رله مشعل توسط کارشناسان مجرب مورد بررسی و تنظیم قرار گیرد.
با سلام و درود . یک مشعل پارس مشعل گازوییل سوز داریم که موتور فن و جرقه زن مشعل با هم روشن میشود. کل مدار تابلو برق مشعل را چک کردم مشکلی از بابت نقشه تابلو برق نداشتیم .لطفا راهنمایی بفرمایید.
با سلام ، سیکل استارت مشعل بصورت : ابتدا فن مشعل شروع به کار میکند ، بر اساس وضعیت موتور دمپر ، دمپر باز می شود و عمل پرج یا تصفیه هوای داخل محفظه احتراق دیگ صورت می گیرد . سپس دمپر به حالت مینیموم شده و سپس جرقه زن مشعل وارد مدار شده ، شیربرقی مشعل باز شده و پس از دیده شدن شعله توسط چشمی مشعل به کار خود ادامه میدهد.
در صورت وارد مدار شدن جرقه زن در شروع سیکل استارت ، ترانس جرقه زن مشعل خواهد سوخت. برای مثال در رله های lfl پایه 16 به ترانس جرقه زن برق می دهد. جهت عیب یابی و رفع عیب مشعل گازوئیلی می بایست وایرینگ و سیم کشی تابلو برق مشعل چک شود . ابتدا می بایست مدار تابلو برق مطابق با رله موجود بر روی مشعل جهت بررسی پایه برق دار کننده جرقه زن مورد بررسی قرار گیرد.
سلام آیا امکان راه اندازی بویلر روغن داغ از طریق plc وجود دارد؟ میخواهیم رله مشعل حذف شود. آیا این شدنیه و راندمان کاری مشعل رو کاهش نمیده؟
باسلام و عرض ادب
احتراما حذف رله مشعل و جایگزینی آن با سیستم PLC مطالقا ممنوع است . لیکن شما میتوانید از PLC در کنار رله مشعل جهت کنترل و رویت پارامترهای پروسه تولیدی خود استفاده بفرمایید . مجددا تاکید میگردد استفاده از PLC جهت جایگزینی رله مشعل فوق العاده – فوق العاده خطرناک بوده و مطابق با استانداردهای احتراق ممنوع است .
با سلام من یه مشعل ایران رادیاتور دارم و رله ۷۴۰ که بعد روشن شدن حدود ۶ ساعت بعد خاموش و دکمه ریست چراغش روشن میشه و روی رنگ سبز قرار میگیره میشه بگین مشکلش چیه
میشه یه توضیح در مورد رنگ بندی کامل رله ۷۴۰ بدین مچکرم
باسلام
رله ۷۴۰
قسمت آبی مربوط به هوا و پریشر هوا
قسمت نارنجی جرقه
قسمت زرد پیلود
قسمت قرمز شعله ۲
و مشکی خاموش یا نرمال بودن
با تشکر مختاری تعمیرات مشعل اهواز … دزفول
۰۹۱۶۷۱۴۶۸۲۷
سلام مهندس چطور میشه کنترلر وایسهایت رو تنظیم کرد آیا در این مورد فایل فارسی موجود هست .لطفا” راهنمایی کنید
سلام
لطفا مدل کنترلر WEISHAUPT مورد نظر را اعلام بفرمایید.
سلام وقت بخیر مطلب خیلی عالی بود
فقط یک سوال داشتم ببخشید مطلبی در مورد راه اندازی مشعل گازسوز دارید